تکارتراپی چیست و کاربرد درمانی آن چگونه است؟

Cover Blogs Tecar Therapy

تکارتراپی چیست و کاربرد درمانی آن چگونه است؟

تکارتراپی چیست؟

تکارتراپی، واژه تکار (TECAR) مخفف Transfer Energy Capacitive And Resistive است که یکی از جدیدترین روش های کاهش درد محسوب می شود و از امواج رادیوفرکانس جهت انتقال انرژی به بافت استفاده می شود که سازگار با بدن است و عارضه ایی به همراه ندارد. تکارتراپی منجر به افزایش جریان خون بافتی، اتساع عروقی و افزایش دمای یکنواخت عمقی می شود بدون اینکه در سطح پوست عارضه ایی ایجاد کند. یکی از مزیت های این روش درمانی، همراهی استفاده از تکارتراپی با ماساژ دستی است که هم نتایج درمانی بهتری دارد و هم بیمار به هنگام استفاده حس آرامش بخش و خوشایندی را تجربه می کند و شروع اثر سریعی دارد.

تکارتراپی چیست؟

تکارتراپی چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه تکار با دو نوع پروب کار میکند. نوع خازنی جهت اثرات درمانی در عضلات و بافت نرم استفاده می شود و نوع مقاومتی برای استخوان، تاندون و مفاصل.

تکارتراپی و کاربرد درمانی آن

کاربرد تکارتراپی :

اثر ضد دردی
تقویت عضلات ورزشکاران
افزایش دامنه حرکتی مفاصل
کوتاه شدن مدت زمان ریکاوری
تسریع بهبود بافتی در آسیب های عضلانی، تاندونی و لیگامانی
افزایش خون رسانی به بافت های آسیب دیده و افزایش متابولیسم
افزایش حرکت جریان خون و مایع لنفاوی که منجر به کاهش تورم و ادم می شود.

چه آسیب ها و مشکلاتی را می توان با تکارتراپی بهبود داد؟

درد گردن
درد مزمن و حاد کمر
تسکین درد و التهاب
آسیب روتاتور کاف شانه
آسیب های اسکلتی عضلانی
بورسیت و آسیب های تاندونی
درمان شکستگی استخوان ها
پارگی تاندون ها و رباط ها
مشکلات متابولیسم سلولی
کمک به برنامه های توانبخشی
التهاب کپسول مفصلی و خشکی مفاصل
آسیب موسوم به “آرنج تنیس بازان” (درد آرنج)
جذب مایعات اضافی تجمع یافته در بدن (توسط سیستم لنفاوی)

درمان با دستگاه تکارتراپی چقدر طول می کشد؟

جلسات کار با دستگاه تکارتراپی معمولا نیم ساعت تا 40 دقیقه طول خواهد کشید. به طور معمول نیاز است مراجعه کنند هفته ای یک تا سه بار تحت درمان با دستگاه تکارتراپی قرار گیرد، اما اینکه فرد به چه تعداد جلسات درمانی نیاز دارد باید توسط متخصص فیزیوتراپی تشخیص داده شود.

چه آسیب ها و مشکلاتی را می توان با تکارتراپی بهبود داد؟

توجه : کلینیک یارا به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز توابخشی یاری بخش شما عزیزان در برای انجام مراحل ارتوپدی در کرمان، درمان درد کمر در استان کرمان، انجام مراحل فیزیوتراپی در این استان و…. خواهد بود. شما می توانید از طریق این لینک رزرو،  اقدام به دریافت وقت ملاقات جهت رفع بیماری خود در کلینیک تخصصی توانبخشی یارا کنید. شما می توانید از طریق این لینک رزرو،  اقدام به دریافت وقت ملاقات جهت رفع بیماری خود در کلینیک تخصصی توانبخشی یارا کنید.

استفاده مکرر از کامپیوتر در شرایط خاص و در افراد آسیب پذیر ، ممکن است منجر به آسیب های عصبی، عضلات، تاندون ها و رباط ها شود.