راه های درمان اختلال نعوظ در مردان

درمان اختلال نعوظ

راه های درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ


برای رسیدن به نعوظ باید به اندازه‌ی کافی خون به آلت تناسلی برسد. اگر جریان خون در این قسمت از بدن به اندازه‌ی کافی نباشد در این صورت ممکن‌ است که فرد دچار مشکلات مربوط به نعوظ شود. این مشکل در بین مردان شایع است. آمارها حاکی از آن است که تقریبا نیمی از مردان ۴۰ تا ۷۰ ساله دچار اختلالات مربوط به نعوظ هستند یعنی یا به نعوظ کامل نمی‌رسند و یا قادر به حفظ نعوظ آلت تناسلی خود نیستند. اختلالات نعوظ علی‌رغم شایع‌ بودن آن، هنوز هم بعنوان موضوعی خجالت‌آور و در خفا مانده است.
پژوهش‌های جدید نشان داده است که استفاده از شاک‌یو بر روی آلت تناسلی می‌تواند به‌طرز موفقیت‌آمیزی مشکلاتی همچون نعوظ را درمان‌کند. چنانچه دچار اختلالات مربوط به نعوظ هستید و این وضعیت روز به روز بدتر می‌شود، بهتر است که بدانید شاک ویو تراپی تاثیر زیادی بر درمان وضعیت شما دارد لذا حتما جهت درمان آن به پزشک مراجعه‌کنید.

نگاهی اجمالی به مشکلات نعوظ


هنگامی که مردان از نظر جنسی تحریک‌می‌شوند هورمون‌ها، عضلات، عصب‌ها و عروق خونی همگی با یکدیگر جهت ایجاد نعوظ همکاری می‌کنند. سیگنال‌های عصبی که از مغز به آلت تناسلی فرستاده‌ می‌شود، عضلات را تحریک‌ می‌کنند تا آرام‌ شوند. این به نوبه خود باعث‌ می‌شود تا خون در بافت آلت تناسلی جریان‌ یابد. هنگامی که خون آلت تناسلی را پرکرد و فرد به نعوظ کامل رسید، عروق خونی متصل به آلت تناسلی جهت حفظ حالت نعوظ بسته‌ می‌شوند.
پس از تحریک جنسی، مجددا رگ های آلت تناسلی باز‌شده و امکان جریان‌ پیداکردن خون را فراهم‌ می‌کنند. ممکن‌ است که هر شخصی در برهه‌ای از زندگیش دچار اختلالات و مشکلاتی در رسیدن به نعوظ و یا حفظ آن شود. زمانی می‌توان گفت که فرد دچار مشکلات نعوظ شده‌ است که وی قادر به رسیدن به نعوظ کامل و یا حفظ آن جهت برقراری رابطه جنسی نباشد.

نگاهی اجمالی به مشکلات نعوظ

علت اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی


علل اختلال نعوظ می‌تواند جسمی، روانی و یا ترکیبی از هر دو باشد. عوامل فیزیکی یا جسمانی مشکل نعوظ بیشتر در مردان مسن شایع‌ است. این عوامل بنا به اختلالاتی اتفاق‌ می‌افتند که بر روی عصب‌ها و عروق خونی مسئول نعوظ تاثیر می‌گذارند. علل جسمانی مشکلات نعوظ عبارتند از :
دیابت و چاقی
سفت‌شدگی عروق
کلسترول و فشارخون بالا
مشکلات تناسلی مادرزادی
مصرف طولانی‌ مدت تنباکو
مصرف الکل و یا مواد مخدر
افسردگی و مشکلات روابطی
بیماری قلبی، پیرونی، کبدی یا کلیوی، پارکینسون
تروما یا آسیب‌دیدگی در ستون‌ فقرات یا ناحیه تناسلی
نگرانی در خصوص ناتوانی در رسیدن به نعوظ و یا حفظ حالت نعوظ
اضطراب عاطفی طولانی‌مدت مرتبط با مسائل اقتصادی، شغلی و یا اجتماعی
مصرف داروهای خاصی همچون دیورتیک‌ها، بتا بلوکرها، آرامبخش های عضلانی و یا داروهای ضدافسردگی
علت اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی

راه های تشخیص اختلال نعوظ


جهت تشخیص دقیق و صحیح مشکلات نعوظ، ممکن‌ است که پزشک انجام آزمایشات زیر را تجویز کند :
آزمایش ادرار، که میزان پروتئین و تستوسترون موجود در ادرار را اندازه‌گیری‌ می‌کند.
مشخصات هورمونی که میزان هورمون‌های جنسی (تستوسترون و پرولاکتین) را اندازه‌گیری‌ می‌کند.
سونوگرافی داپلکس که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا از بافتهای بدن عکسبرداری‌ می‌کند.
تست نعوظ شبانه آلت تناسلی (NPT) : در این تست توانایی عملکرد نعوظ فرد در طول خواب بررسی می‌شود.
شمارش کامل خون (CBC) : که مجموعه‌ای از آزمایشات خون است که برای بررسی تعداد کم گلبول‌های قرمز مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد.

عوارض احتمالی اختلالات نعوظ


عوارض جانبی ناشی از مشکلات نعوظ چشمگیر بوده و می‌توانند بر سطح کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد. اگر دچار مشکلات نعوظ هستید احتمالا موارد اشاره‌شده در زیر را تجربه‌ کرده‌ باشید : شرمندگی، استرس یا دلهره، عزت‌ نفس پایین، مشکلات روابطی، نارضایتی از زندگی زناشویی و روابط جنسی.

ErectileDys

درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی


شاک‌ ویو تراپی جدیدترین شیوه‌ی درمانی جهت درمان بیماران دارای اختلالات نعوظ است. شاک‌ ویو‌ تراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی (حدودا ۲۰ دقیقه در مطب) انجام‌ می‌شود ونیازی به دارو ندارد. در این روش درمانی با استفاده از امواج کم انرژی، مناطقی که دچار آسیب شده اند را بازسازی می شوند، همچنین این امواج یک مقدار انرژی به بافت های بدن منتقل می کنند. شاک ویو باعث بازسازی بافت های آسیب دیده و سلول های جدید، تسکین درد، افزایش گردش خون و به وجود آمدن عروق جدید می شود. با تحقیقاتی که روی این امواج شده شاک ویو روشی بی خطر و ایمن است که باعث بهبودی بسیاری از بیماران شده است.
درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی

پیشگیری‌ از اختلال نعوظ


با داشتن سبک زندگی سالم می‌توان از بروز مشکل نعوظ پیشگیری کرد. برخی از موارد که به جلوگیری از بروز اختلال نعوظ کمک می‌کنند عبارتند از : حفظ تعادل جسمانی، بطور مرتب ورزش‌کردن، استفاده از رژیم غذایی سالم.
بیماری اختلال نعوظ بر اثر کمبود جریان خون اتفاق می‌افتد. گردش‌خون سالم یک عامل کلیدی در پیشگیری از این بیمار به‌حساب می‌آید. یک راه‌حل رایج برای بهبود جریان خون، ورزش‌کردن است. برخی از ورزش‌های مربوط به قلب عبارتند از: دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های هوازی. داشتن یک رژیم غذایی سالم که عاری از چربی، شیرینی و نمک بالا است نیز می‌تواند به پیشگیری از بروز این مشکل کمک شایانی کند.
بیماری‌های مزمنی همچون دیابت یا بیماری قلبی می‌تواند یکی از عوامل بروز اختلال نعوظ باشد. مصرف داروهای تجویز شده یکی دیگر از عوامل دچارشدن به اختلال نعوظ در بین مردان است. چنانچه که به یکی از بیماری‌های ذکرشده مبتلا هستید، جهت اطلاع از روش های بیشتری در خصوص پیشگیری از بروز اختلالات نعوظ با پزشک مشورت کنید.

آیا نتیجه‌ی درمان نعوظ مردان با شاک‌ ویو تراپی دائمی است؟


اثرات بیولوژیکی شاک‌ ویو تراپی دائمی است و بر اساس یک سطح علمی پایه‌گذاری شده است اما با این حال، اختلال نعوظ بستگی به سبک زندگی بیماران دارد و معمولا نشانه‌ای از مسائل مربوط به سلامت فرد است که به بیماری اختلال نعوظ منجر می‌شود. از آنجا که معمولا اختلال نعوظ در بیماران مبتلا به اختلالات همراهی بدتر‌ می‌شود لذا در صورتی که بیماری عامل بروز این مشکل مورد توجه قرارنگیرد، ممکن‌است بهبود بعد از درمان به مرور زمان معکوس شود.

آیا نتیجه‌ی درمان نعوظ مردان با شاک‌ ویو تراپی دائمی است

توجه : کلینیک یارا به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز توابخشی یاری بخش شما عزیزان در برای انجام مراحل ارتوپدی در کرمان، درمان درد کمر در استان کرمان، انجام مراحل فیزیوتراپی در این استان و بسیاری از خدمات دیگر خواهد بود. شما می توانید از طریق این لینک رزرو،  اقدام به دریافت وقت ملاقات جهت رفع بیماری خود در کلینیک تخصصی توانبخشی یارا کنید. 

در مرکز جامع یارا برای بهبود و حل مشکل نعوظ در مردان از روش نوین شاک‌ ویو استفاده‌ می‌شود. شاک‌ ویو تراپی تا به امروز توانسته است اختلالات نعوظ در مردان را به صورت چشمگیری رفع و درمان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات مرکز جامع توانبخشی کلینیک یارا

کاردرمانی

کاردرمانی در کرمان و کلینیک یارا به شما کمک می‌کند تا صاحب بهترین زندگی در خانه، محل کار و هر مکان دیگری شوید.

فیزیوتراپی تخصصی

فیزیوتراپی تخصصی دیسک کمر و گردن، آسیبهای ورزشی، خار پاشنه، مشکلات شانه و آرنج و دست، بازتوانی بعد از اعمال جراحی ارتوپدی و مغز اعصاب، آتروز زانو

مداخلات کم تهاجمی درد

مداخلات کم تهاجمی شامل بلاک عصب، تزریقات مفصلی ارتوکین، سلول درمانی PRP، اوزون تراپی مفاصل و کمر تحت هدایت سونوگرافی

خدمات تخصصی ارتوپد

کلینیک یارا به بیماران مبتلا اختلالات اسکلتی- عضلانی و آسیب‌های تاثیر گذار بر استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها خدمات ارائه می‌دهد.