اوزون تراپی در کرمان

یکی از روش‌های درمانی بیماری‌های مفاصل و عضلانی اوزون تراپی است. این روش درمانی به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند و درد و التهاب را کاهش می‌دهد. اوزون تراپی یک عمل کاملاً سرپایی است و بیماران می‌توانند از اثرات درمانی آن بهره‌مند شوند. در کلینیک فیزیوتراپی توسط متخصص فیزیوتراپیست انجام می‌شود و عوارض جانبی ندارد. در ادامه به معرفی اوزون تراپی در کرمان و نحوه انجام آن خواهیم پرداخت.

bg11

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره و پاسخگویی نیز می‌توانید با مرکز کاردرمانی یارا با ما در تماس باشید تا ابهامات شما را برطرف کنیم.

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی یا اوزون درمانی از روش‌های نسبتاً جدید درمان است که برای بهبود انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات مفصلی و عضلانی به کار می‌رود. اوزون گازی است که از اتم اکسیژن تشکیل شده و امروزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رود. به‌صورت مایع یا گازی تزریق می‌شود و اثرات درمانی قابل توجهی دارد. اوزون تراپی یک شیوه درمان غیرتهاجمی است و عوارض خاصی ندارد. غلظت اوزون توسط پزشک معالج تعیین می‌شود و پس از تزریق به بافت به اکسیژن تبدیل می‌گردد. در نتیجه رادیکال‌ها آزاد می‌شوند و درمان حاصل خواهد شد. از خواص ضدالتهابی و ضددرد برخوردار بوده و به ترمیم و بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند. در زمان کوتاه انجام می‌شود و برای بیمار دردی به همراه ندارد.

bg12
bg13

روش‌های انجام اوزون تراپی

اوزون تراپی انواع مختلفی دارد و با روش‌های گوناگون به بدن تزریق می‌شود. این روش‌ها عبارت‌اند از:

1.تزریق داخل عروقی

در این روش از بیمار خون گرفته می‌شود و اوزون به آن تزریق می‌گردد. زمانی که اوزون در خون حل شد خون تغییر یافته را دوباره به بدن بیمار تزریق می‌کنند. این روش ممکن است با خطر آمبولی همراه باشد و زیر نظر پزشک متخصص انجام خواهد شد. برای درمان ابتلا به ویروس HIV و برخی از بیماری‌های داخلی دیگر به کار می‌رود.

2. تماس مستقیم با بافت

از رایج‌ترین روش‌های اوزون درمانی در کرمان است که برای مشکلات اندام‌ها و زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب گاز اوزون به‌صورت مستقیم به محل آسیب‌دیده در تماس قرار می‌گیرد. در این روش گاز اوزون در یک پوشش محافظتی تجویز خواهد شد.

3. تزریق داخل عضلانی

اوزون تراپی به‌صورت تزریق داخل عضلانی شکل می‌گیرد. قبل از تزریق گاز اوزون با اکسیژن ترکیب می‌شود.

کرم‌ها و پمادهای دارای اوزون از دیگر روش‌های اوزون تراپی محسوب می‌شوند که متناسب با نوع بیماری تجویز می‌گردند. برای استفاده از هر یک از روش‌ها ابتدا پزشک شرایط بیمار را بررسی می‌کند و بهترین روش را برای آن انتخاب می‌نماید.

کدام بیماری‌ها با اوزون تراپی درمان می‌شوند؟

اوزون تراپی طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را درمان می‌کند که عبارت‌اند از:

بیماری‌های شریانی

بیماری‌هایی مانند سکته، ایسکمی مزمن اندام، بیماری ریه، بیماری انسداد مزمن ریوی و… با کمک اوزون تراپی در طولانی‌مدت درمان می‌شوند.

مشکلات ارتوپدی

اوزون تراپی به درمان مشکلات مفصلی بسیار کمک می‌کند. آرتروز زانو و آرنج که در اثر فرسایش مفاصل به وجود می‌آیند با اوزون درمان بهبود می‌یابند. اغلب برای درمان این گونه بیماری‌ها از اوزون به‌صورت مستقیم در مناطق آسیب‌دیده استفاده می‌شود و درد را کاهش می‌دهد.

مشکلات سیستم ایمنی

اوزون تراپی با تحریک سیستم ایمنی، اختلالات ناشی از آن مانند اختلال خستگی را درمان می‌کند. به‌عنوان مثال افرادی که مبتلا به ویروس HIV هستند با اوزون درمانی بار ویروسی سیستم ایمنی آنها کاهش خواهد یافت.

اختلالات دستگاه گوارش

زخم‌های دستگاه گوارش، سیروز کبدی و هپاتیت مزمن از جمله اختلالاتی هستند که با کمک اوزون درمانی بهبود خواهند یافت.

بیماری سرطان

اوزون تراپی یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با عوارض جانبی ناشی از داروهای سرطانی است. همچنین می‌توان برای درمان انواع سرطان به‌عنوان یک روش درمانی جایگزین از آن استفاده کرد.

اختلالات عصبی

بیماری آلزایمر و مالتیپل اسکلروزیس از اختلالات عصبی هستند. اوزون تراپی به سلول‌های مغزی کمک می‌کند با این بیماری‌ها مبارزه نمایند و مانع از تحلیل آنها شوند.

مشکل دیابت

عوارض ناشی از دیابت با اوزون تراپی کاهش می‌یابند. اوزون سیستم ایمنی را تحریک می‌کند و باعث می‌شود بدن به مقابله با اکسیدان‌ها بپردازد. بهبود زخم پای دیابتی و جلوگیری از عفونت‌ها از مهم‌ترین فواید اوزون درمانی برای بیماران دیابتی هستند. تعداد بیماری‌ها و عارضه‌هایی که توسط اوزون تراپی درمان می‌شوند بسیار زیاد است که به برخی از آنها اشاره شد. برخی دیگر نیز شامل پارکینسون، کلسترول بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی، لنفوم، انواع آرتروزها، آلرژی‌ها، آسم، هموروئید، بیماری‌های ویروسی و قارچی و… هستند.

روش انجام اوزون تراپی در کرمان

اوزون تراپی به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و در روز مشخص بیمار را به اتاق عمل می‌برند. نقاط تزریق اوزون درمانی ممکن است کمی دردناک باشد. به همین دلیل در ابتدا محل‌های درد توسط پزشک بی‌حس می‌شوند. البته آزمون درمانی به هیچ عنوان دردناک نیست و همه بیماران قادر به تحمل آن هستند. در ادامه ماده اوزون به یکی از روش‌های ذکر شده به بدن وارد می‌شود. بسته به نوع بیماری ممکن است یک یا چندین بار نیاز به تزریق اوزون باشد. میزان پاسخگویی بدن افراد در برابر اوزون فرق دارد و تعداد جلسات درمانی برای هر یک متفاوت است. اکثر بیماران در یک مرحله درمان می‌شوند؛ ولی به طور معمول ۳ تا ۵ جلسه موردنیاز است که توسط پزشک تشخیص داده می‌شود. در اغلب موارد بیماران پس از اوزان درمانی در کرمان نیاز به درمان مجدد ندارند و درد آنها از بین می‌رود.

bg14
bg13

اوزون تراپی در کرمان چه مزایایی دارد؟

اوزون تراپی یکی از روش‌های درمانی مؤثر و بی‌خطر است که مزایای زیر را به دنبال دارد:

افزایش اکسیژن‌رسانی: اوزون باعث می‌شود هموگلوبین در گلبول‌های قرمز اکسیژن خود را آزاد کنند.

افزایش جریان خون: عبور خون از رگ‌های باریک توسط اوزون راحت‌تر می‌شود. همچنین کمک می‌کند سلول‌ها اکسیژن کافی را از هموگلوبین‌ها دریافت کنند.

افزایش تأثیر آنتی‌اکسیدان‌ها: آنتی‌اکسیدان‌ها مانند یک سد دفاعی مانع از عمل رادیکال‌های آزاد جهت تخریب سلول‌های حیاتی می‌شوند.

تنظیم سیستم ایمنی بدن: اوزون هنگام ورود به بدن سیستم ایمنی را تنظیم می‌کند. به‌عنوان مثال در بیماری‌های خودایمنی فعالیت سیستم ایمنی بیش از حد می‌شود که توسط اوزون خاموش می‌شود. همچنین اوزون در صورت بروز سرطان و عفونت مزمن سیستم ایمنی را فعال می‌کند.

سایر مزایای اوزون درمانی در کرمان عبارت‌اند از:

اوزون تراپی در کرمان با کلینیک یارا

مرکز توانبخشی یارا در کرمان از مجهزترین مراکز در شرق کشور است که با کمک بهترین متخصصان و مدیریت دکتر حسن نژاد به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند. در این مرکز فیزیوتراپی انواع روش‌های درمانی از جمله اوزون تراپی با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند. شرایط بیماران با ویزیت تخصصی بررسی می‌شود و متناسب با آن یکی از راه‌های درمانی اوزون تراپی تجویز می‌شوند. اگر شما نیز از بیماری‌های عضلانی و اسکلتی رنج می‌برید با مراجعه به این کلینیک در کمترین زمان تحت درمان قرار خواهید گرفت. در تمام مدت درمان بیمار تحت‌نظر متخصصان قرار می‌گیرد و بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

bg12

با تزریق گاز اوزون به بدن به اکسیژن تبدیل می‌شود و رادیکال‌ها آزاد می‌شوند و درد و التهاب را کاهش می‌دهد.

خیر اوزون تراپی از روش‌های درمانی غیرتهاجمی و بی‌خطر است و قدمت طولانی دارد.

تعداد جلسات درانی اوزون تراپی توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود. به طور معمول بین 3 تا 5 جلسه درمان صورت می‌گیرد.

افزایش اکسیژن‌رسانی، افزایش جریان خون، افزایش تأثیر آنتی‌اکسیدان‌ها، تحریک و تنظیم سیستم ایمنی بدن

مرکز جامع توانبخشی یارا در کرمان

اولین مرکز مجهز به تجهیزات پیشرفته درمانی و تشخیصی روز دنیا در جنوب شرق کشور

مشاهده ویدیو کلینیک یارا