درمان کم تهاجمی درد در کرمان
دکتر علیرضا حسن نژاد

امروزه با پیشرفت و گسترش تکنولوژی، شیوه درمان های بدون جراحی درد نوینی جایگزین روش‌های قدیمی درمان درد شده‌اند که موثر و کم‌خطرتر هستند. هدف از روش مداخلات کم تهاجمی درد فقط کاهش درد نیست؛ بلکه با درمان علت درد می‌توان علائم را هم کنترل کرد یا به‌طورکلی زمینه ایجاد آن را از بین برد.

کلینیک یارا همراه با کادر مجرب و متخصص خود و با استفاده از ابزارهای پیشرفته و با استفاده از انواع روش‌های مداخلات کم تهاجمی درد تلاش می‌کند تا علاوه بر ارائه بهترین مشاوره در خصوص انتخاب بهترین شیوه درمانی کمتر تهاجمی درد، تمام تلاش خود را در جهت بهبودی بیماران به کار می‌برد.

dr hassannezhad 1

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره و پاسخگویی نیز می‌توانید با مرکز کاردرمانی یارا با ما در تماس باشید تا ابهامات شما را برطرف کنیم.

اقدامات مداخله‌ای

ابتدا با این سوال آغاز می‌کنیم که مداخلات کم تهاجمی درد چیست؟ درواقع این روش، گونه­ای از درمان رادیکولوپاتی و دردهای کمر بوده که در آن بدون نیاز به برش در جراحی یا بیهوشی و بدون خونریزی انجام می‌شود.

در این مواقع برای کاهش درد، کاتتری تحت گاید فلوروسکوپ به قسمت اپیدورال فرستاده شده و ژل هیلاز را در مکان نورافرامن تزریق می‌کنند. این روش مشکلات تنگی کانال نخاعی را نیز کاهش می‌دهد. اگر  دچار مشکلات کم تهاجمی درد هستید، می‌توانید با کلینیک یارا که درمان های بدون جراحی درد را به طور تخصصی انجام می‌دهد، تماس گرفته و نوبت مشاوره و ویزیت دریافت نمایید.

dr2
به چند جلسه فیزیو تراپی نیاز داریم؟

رفع بیماری با روش مداخلات کم تهاجمی درد

به مداخلات کم تهاجمی درد، جراحی بسته دیسک بین مهره‌ها نیز می‌گویند. اما اگر سوال ایجاد شود که درمان چه نوع بیماری‌هایی به‌وسیله اقدامات مداخله ای غیر تهاجمی درمان درد؟ صورت می‌گیرد، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

این بیماری‌ها را می‌توان از طریق روش مداخلات کم تهاجمی درد درمان کرد؛ اما چه کسانی واجد شرایط مداخلات کم تهاجمی درد هستند؟ برای روشن‌شدن این مسئله تنها پزشک متخصص می‌تواند تصمیم‌گیری کند؛ زیرا اگرچه این روش خطرناک نیست، ممکن است در مواردی به‌اندازه روش جراحی باز موثر یا حتی ایمن نباشد یا که در بعضی از بیماری‌ها و شرایط آن احتمال دارد روش مداخلات کم تهاجمی درد دسترسی کامل را نداشته باشد؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک یار تماس بگیرید.

روش‌های کمتر تهاجمی درد

مداخلات کم تهاجمی درد شامل چه مواردی است؟ این سوال را با توضیح موارد زیر پاسخ می‌دهیم. همچنین تمامی این روش‌ها در کلینیک یارا قابل‌ارائه هستند که می‌توانید با این کلینیک تماس گرفته و نوبت ویزیت دریافت نمایید تا پس از معاینه بهترین روش، جهت درمان شما مشخص شود.

روش تزریق کودال

هزینه‌های فیزیوتراپی به صورت کلی مصوب می‌شود و در عین حال برای هر جلسه و نوع درد بیمار هزینه‌ها متفاوت است. قیمت فیزیوتراپی همچنین به عضوی که درد بر آن رخ داده نیز بستگی دارد، چراکه هرچقدر عضو حساس‌تر باشد، ظرافت و حساسیت عضو نیز کار را سخت کرده و بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. برای اطلاع از قیمت‌های دقیق می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی یارا تماس بگیرید.

روش تزریق ترنسفورامینال کمر

پس از ایجاد شکافی کوچک در قسمت کمر بیمار، سوزن وارد بدن شده و به بخش سوراخ بین مهره‌ای راهنمایی می‌شود. با این روش ریشه عصبی درگیر  قابل‌دسترس شده و با تزریق ماده ضدالتهاب در محل موردنظر، التهاب کاهش‌یافته و می‌توان علائم بیمار را کنترل کرد.

روش تزریق مفاصل فاست

هنگام بروز بیماری آرتروز، مفاصل فاست در قسمت ستون فقرات پشت، کمر یا گردن درگیر شده و همین امر دلیل دردهای این قسمت‌ها است. روش تزریق ماده ضدالتهاب در این مفاصل روشی تشخیصی و درمانی بوده که در این صورت علائم درد کنترل شده و با تشخیص قطعی علت درد، در صورت نیاز برای درمان از شیوه نوروتومی استفاده می‌شود

روش لیزر نوکلئومی

این شیوه را برای درمان بعضی از انواع بیرون‌زدگی‌های دیسک به کار می‌برند. در این شیوه سوزن دستگاه وارد ناحیه دیسک شده و پس از آنکه فیبر نوری به درون سوزن وارد شد، در وسط دیسک جای می‌گیرد. سپس از طریق تابش لیزر، بخشی از مواد درونی دیسک برداشته شده که موجب کاهش میزان برون زدگی و در نهایت کاهش فشار روی عصب‌های مجاور می‌شود.

روش تزریق اپیدورال در ستون فقرات پشت و گردن

این شیوه را برای درمان بعضی از انواع بیرون‌زدگی‌های دیسک به کار می‌برند. در این شیوه سوزن دستگاه وارد ناحیه دیسک شده و پس از آنکه فیبر نوری به درون سوزن وارد شد، در وسط دیسک جای می‌گیرد. سپس از طریق تابش لیزر، بخشی از مواد درونی دیسک برداشته شده که موجب کاهش میزان برون زدگی و در نهایت کاهش فشار روی عصب‌های مجاور می‌شود.

روش نوروتومی به‌وسیله Radiofrequency

با استفاده از الکترود، جریان گرمایشی به وجود آمده و فیبرهای عصب حسی که سیگنال‌های درد را انتقال می‌دهند را از بین می‌برد. در نهایت بیمار دیگر دردی را احساس نمی‌کند. در این روش فقط شاخه حسی عصب درمان می‌شود و به شاخه حرکتی آسیبی نخواهد رسید.

روش تزریق گاز ازون درون دیسک

در بیمارانی که مشکل فتق دیسک دارند، از طریق تزریق گاز ازون به درون هسته دیسک باعث می‌شود کل دیسک کوچک شده و فشار را از روی ریشه‌های عصبی بردارد. به‌علاوه روش دیگری که به کار برده می‌شود مختص زمانی بوده که پس از عمل جراحی ستون فقرات، چسبندگی‌هایی به وجود آمده است. البته این روش برای تمام بیرون‌زدگی‌های دیسک مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. کادر کلینیک یارا پس از معاینه می‌توانند به‌خوبی تشخیص دهند که آیا مستعد این عمل خواهید بود یا باید از روش دیگری برای بهبودی شما استفاده شود.

روش هیدروسیژن

با استفاده از تکنولوژی fluid jet ابزار مخصوص و باریکی وارد دیسک شده و از طریق جریان آب، بخشی از بافت دیسک بیرون‌زده را با سرعت زیاد برداشته و در نهایت فشار از روی ریشه‌های عصبی کم شده، علائم و درد بیمار کاهش پیدا می‌کند.

روش‌های درمانی کمتر تهاجمی درد

انواع روش درمان های بدون جراحی درد به شرح زیر است:

برای درمان دردهای مزمن و انتخاب یکی از شیوه درمان های کمتر تهاجمی درد در ستون فقرات بهتر است از یک متخصص درد مشاوره دریافت نمایید. کلینیک یارا می‌تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند.

dr

دارودرمانی

دارودرمانی از جمله درمان های بدون جراحی درد است که  در این شیوه مصرف داروها نیازی به نسخه پزشکی ندارند مانند: استامینوفن، مسکن‌های مخدر، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، مسکن‌های ضدتشنج، داروهای ضدافسردگی و استروئیدها که هرکدام به‌نوعی باعث کاهش و تسکین درد می‌شوند.

فیزیوتراپی

این شیوه که همراه با تمرین‌های ورزشی مخصوص به‌منظور کشش یا تقویت عضلات صورت می‌گیرد، برای برطرف‌کردن بعضی از دردها کاملا موثر است.

درمان های مکملی

برای درمان های بدون جراحی درد روش‌های مکملی هم وجود دارد مانند:

درمان مکملی ماساژ

کاربرد این روش زمانی بوده که بافت‌های نرم دچار آسیب‌دیدگی شده باشند و مختص دردهای مفاصل نیست. ماساژ یک شیوه درمانی کوتاه‌مدت بوده که به کنترل درد تاحدامکان کمک می‌کند.

درمان مکملی طب سوزنی

شیوه‌ای سنتی که سوزن‌های ریزی را وارد نقاط خاص پوست می‌کنند. به‌وسیله سوزن‌ها مواد طبیعی تسکین‌دهنده بدن آزاد شده و موجب بهبود درد و بازیابی تعادل می‌شود. طب سوزنی در بعضی افراد درد را کاهش داده و عملکرد جسمی را بالا می‌برد.

هزینه فیزیوتراپی چقدر است؟

هزینه درمان کمتر تهاجمی درد

این شیوه درمانی بدون نیاز به بیهوشی عمومی و تنها از طریق بی‌حسی موضعی در قسمت کمر صورت می‌گیرد. بعد از تزریق ماده ضدالتهاب، با گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه التهاب ریشه‌های عصبی برطرف شده و درد پا یا کمر نیز از بین می‌رود. همچنین این روش درمانی به شکل سرپایی انجام می‌شود. با وجود تمام مزایای این روش درمان این سوال به وجود می‌آید که هزینه روش درمان های کمتر تهاجمی درد چقدر است؟ گفتیم این درمان به شیوه سرپایی بوده و نه‌تنها نسبت به جراحی عوارض کم‌تر یا به طور کل فاقد عوارض است؛ بلکه در مقایسه با جراحی هزینه پایینی هم دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس سایت کلینیک یارا مراجعه کرده و نوبت مشاوره و ویزیت دریافت نمایید.

مرکز جامع توانبخشی یارا در کرمان

اولین مرکز مجهز به تجهیزات پیشرفته درمانی و تشخیصی روز دنیا در جنوب شرق کشور

مشاهده ویدیو کلینیک یارا

از جمله فعالیت های کلینیک یارا :

خدمات مرکز جامع توانبخشی کلینیک یارا

کاردرمانی

کاردرمانی در کرمان و کلینیک یارا به شما کمک می‌کند تا صاحب بهترین زندگی در خانه، محل کار و هر مکان دیگری شوید.

فیزیوتراپی تخصصی

فیزیوتراپی تخصصی دیسک کمر و گردن، آسیبهای ورزشی، خار پاشنه، مشکلات شانه و آرنج و دست، بازتوانی بعد از اعمال جراحی ارتوپدی و مغز اعصاب، آتروز زانو

مداخلات کم تهاجمی درد

مداخلات کم تهاجمی شامل بلاک عصب، تزریقات مفصلی ارتوکین، سلول درمانی PRP، اوزون تراپی مفاصل و کمر تحت هدایت سونوگرافی

خدمات تخصصی ارتوپد

کلینیک یارا به بیماران مبتلا اختلالات اسکلتی- عضلانی و آسیب‌های تاثیر گذار بر استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها خدمات ارائه می‌دهد.