کلینیک یارا مرکز تخصصی درمان درد گردن در کرمان | دکتر علیرضا حسن نژاد

کلینیک یارا تحت نظر دکتر علیرضا حسن نژاد به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز ارتوپدی و توابخشی در استان کرمان، در تمامی مراحل درمان های کم تهاجمی برای درمان درد کمر در کرمان در کنار شما مراجعه کنندگان محترم خواهد بود. چنانچه قصد دارید برای دریافت نوبت از کلینیک یارا برای درمان درد کمر خود اقدام نمایید می توانید از طریق این لینک مراحل نوبت گیری را به انجام برسانید.

Dr hassanNezhad2

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره و پاسخگویی نیز می‌توانید با مرکز کاردرمانی یارا با ما در تماس باشید تا ابهامات شما را برطرف کنیم.

نحوه تشخیص علت درد کمر در کلینیک یارا

در ابتدا بیمار زیر نظر متخصصین کلینیک به دقت معاینه خواهد شد و علائم بیمار در جلسه معاینه بالینی کاملا بررسی خواهد شد.

معاینه فیزیکی

بررسی عصبی بیمار

برای تعیین اینکه آیا یک مشکل عصبی وجود دارد یا خیر، پزشک معمولاً به دنبال علائم از دست دادن حس، مانند بی حسی، ضعف و درد در ساق پا و باسن است که به آن سیاتیک هم می گویند. ممکن است از بیمار خواسته شود که به طور عادی و روی نوک پا راه برود تا وضعیتی به نام افتادگی پا را بررسی کند. این مشکل عضلاتی که برای خم کردن مچ پا و انگشتان پا استفاده می‌شوند را ضعیف میکند. قدرت عضلانی و رفلکس در نواحی دیگر نیز احتمالاً بررسی می شود. رفلکس ها ممکن است کندتر از حد طبیعی باشند یا اصلا وجود نداشته باشند.

تست های دامنه حرکتی

برای این تست پزشک از بیمار می خواهد که به جلو و عقب و پهلو خم شود.

تست بلند کردن پا

تست بلند کردن پا یکی از روش‌های معمول برای آزمایش فتق دیسک است. در این تست، پزشک با بالابردن پای بیمار به طور آرام، تلاش می‌کند تا در صورت وجود فتق دیسک، درد ایجاد شود. اگر این درد در زاویه بالای 30 درجه و کمتر از 70 درجه ایجاد شود، نشانه فتق دیسک در نظر گرفته می‌شود. البته این تست برای افراد بالای 60 سال  قابل اعتماد نیست.

بررسی علائم حیاتی بیمار

افزایش ضربان قلب و یا فشار خون در بیمار می تواند نشانه ای از درد باشد و تب هم ممکن است نشانه عفونت باشد.

نظارت بر راه رفتن بیمار مبتلا به دردکمر

در این مرحله هر گونه علائم و نشانه از راه رفتن غیر طبیعی بیمار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاینه ناحیه ستون فقرات کمری

در صورت وجود اتهاب در ستون فقرات کمر وجود، ممکن است پوست غیرطبیعی یا نسبت به لمس حساس به نظر برسد.

آزمایشات و عکس برداری

پس از معاینه فیزیکی بیمار در صورت نیاز به بررسی بیشتر، انجام آزمایش ها، نوار عصب و عکس برداری با اشعه ایکس و یا سی تی اسکن و MRI در اولویت قرار خواهد گرفت. با استفاده از روش های عکس برداری فوق میتوان با دقت بیشتر هرگونه آسیب به بافت نرم، استخوان و یا اعصاب کمر را تشخیص داد. پس از بررسی نتایج آزمایش ها تشخیص دقیق علت دردکمر انجام گرفته و بیمار برای مداوا به سایر بخش های کلینیک ارجاع داده خواهد شد.

انواع درمان دردکمر در کلینیک یارا در کرمان

روش های درمانی متفاوتی برای دردکمر استفاده می شود. این روش ها با توجه به نوع درد و نوع آسیب کمر متفاوت خواهد بود. بنابراین به یاد داشته باشید که هرگونه روش درمانی در کلینیک یارا، پس از تشخیص دقیق علت درد و شرایط بیمار توصیه خواهد شد.

به طور کلی در کمردرد حاد، از روش های درمانی ساده مانند مصرف مسکن و تا حد ممکن کنترل فعالیت های سنگین می‌توان استفاده کرد زیرا این روش ها با کمترین هزینه و صرف وقت به به تسکین کمر درد کمک خواهند کرد.

اما در دردهای مزمن کمر درد روش های زیر توصیه می شود:

فیزیوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟
متخصصین حوزه کاردرمانی چه کاری انجام می‌دهند؟

تعداد جلسات برای مراجعه جهت درمان کمر درد در کلینیک یارا چقدر است؟

معمولا تعداد جلسات مراجعه به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع درد کمر و نوع آسیب می تواند مهمترین فاکتور تعداد جلساتی باشد که نیاز دارید به مرکز مراجعه کنید. بهرحال بهترین راه برای اطلاع از تعداد جلساتی که نیاز است برای درمان درد کمر خود این است که به صورت حضوری به کلینیک یارا در کرمان مراجعه کنید. از این رو برای دریافت نوبت خود می توانید به این لینک مراجعه کنید.

هزینه‌ی درمان کمر درد در کلینیک یارا چقدر است؟

برآورد هزینه های درمان درد کمر در کلینیک یارا در کرمان نیازمند بررسی دقیق نوع روش درمانی مورد نیاز شماست. بدین منظور نیاز است شما با شماره ۰۳۴-۳۲۴۸۳۲۹۹ تماس حاصل نمایید و به صورت حضوری برای انجام معاینات بالینی حاضر شوید. پس از بررسی دقیق بیمار نوع روش درمان درد کمر و همچنین هزینه مورد نیاز به او اعلام خواهد شد.

مرکز کاردمانی یارا در کرمان به شما کمک خواهد کرد

مرکز جامع توانبخشی یارا در کرمان

اولین مرکز مجهز به تجهیزات پیشرفته درمانی و تشخیصی روز دنیا در جنوب شرق کشور

مشاهده ویدیو کلینیک یارا