درد جلوی ساق پا و علل و درمان آن

شین اسپلینت دردی است که دراثرورزش،به دلیل استفاده بیش از حد عضلات جلوی ساق پاها ایجاد می‌شود و سندرم استرس تیبیای میانی نیز نامیده می شود.

درد جلوی ساق پا و علل و درمان آن

درد جلوی ساق پا چیست؟


لغت “شین اسپلینت” به درد در امتداد استخوان تیبیا (استخوان بزرگ جلوی ساق) اشاره دارد. شین اسپلینت در دونده‌ها، فوتبالیست‌ها، رقصندگان و افراد نظامی معمول است. درد جلوی ساق پا اغلب در ورزشکارانی اتفاق می‌افتد که اخیراً تمرینات خود را تشدید یا تغییر داده‌اند. افزایش فعالیت باعث می‌شود عضلات، تاندون‌ها و بافت استخوان بیش از حد کار کنند. اکثر موارد مبتلا به شین اسپلینت می‌توانند با استراحت، یخ و سایر اقدامات خود مراقبتی درمان شوند. پوشیدن کفش مناسب و اصلاح برنامه ورزشی و تمرینات می‌تواند از رخ دادن مکرر درد جلوی ساق پا جلوگیری کند.

درد جلوی ساق پا چیست؟
علائم
درد جلوی ساق پا


اگر شما درد جلوی ساق پا دارید، ممکن است که متوجه حساسیت، درد یا درد در قسمت داخلی استخوان ساق و تورم خفیف در قسمت پایینی پا شده باشید. در ابتدا ممکن است هنگامی که ورزش را متوقف کنید درد متوقف شود. با این حال در نهایت، درد می‌تواند مداوم باشد و ممکن است به یک واکنش استرس یا شکستگی استرسی تبدیل شود.


علل درد جلوی ساق پا


درد جلوی ساق پا در اثر فشار‌های مکرر در استخوان تیبیا و بافت همبندی که عضلات را به استخوان متصل می‌کند، ایجاد شود.

علل درد جلوی ساق پا

عوامل خطر


شما بیشتر در خطر شین اسپلینت هستید اگر :
در حال آموزش نظامی هستید.
کف پای صاف یا قوس بلند پا دارید.
به طور ناگهانی مدت، دفعات یا شدت ورزش را افزایش دهید.
در زمین‌های ناهموار مانند تپه‌ها، یا سطوح سخت مانند بتن می‌دوید.
یک دونده هستید، به خصوص اگر که به تازگی استارت یک برنامه‌ی دوندگی را زده اید.


پیشگیری


برای کمک به جلوگیری از مبتلا شدن به درد جلوی ساق پا:
کفش مناسب را انتخاب کنید. اگر دونده هستید کفش‌های خود بعد از طی کردن یک مسافت طولانی تعویض کنید.
کفی‌های ضربه گیر را در نظر بگیرید. آنها ممکن است علائم شین اسپلینت را کاهش دهند و از عود آن جلوگیری کنند.
پشتیبانی از قوس را در نظر بگیرید. کفی‌های قوس دار می‌توانند به شما کمک کنند تا از درد جلوی ساق پا جلوگیری کنید، به خصوص اگر کف پای صاف دارید.
از زیاده روی پرهیز کنید. دویدن بیش از حد یا فعالیت‌های شدت زیاد دیگری که برای مدت طولانی با شدت بیش از حد انجام می‌شود ، می‌تواند باعث فشار روی ساق پا شود.
تمرینات قدرتی را به تمرین خود اضافه کنید. تمریناتی برای تقویت و تثبیت پاها، مچ پا، باسن و تنه شما می‌تواند به آمادگی پاها برای مقابله با ورزش‌های پرتحرک کمک کند.
حرکت خود را تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل ویدئویی از روش دویدن شما می‌تواند به شناسایی الگوهای حرکتی که باعث شین اسپلینت می‌شوند، کمک کند. در بسیاری از موارد، تغییر جزئی در دویدن می‌تواند به کاهش خطر شما کمک کند.
تأثیر ضربه (اصابت) را کم کنید. تمرین متقاطع با یک ورزش که تأثیر کمتری بر روی ساق شما دارد (تمرین در دو یا چند ورزش به منظور بهبود تناسب اندام یا عملکرد در ورزش اصلی فرد) مانند شنا، پیاده روی یا دوچرخه سواری. به یاد داشته باشید که فعالیت‌های جدید را به آرامی شروع کنید. زمان و شدت را به تدریج افزایش دهید.
پیشگیری

تشخیص درد جلوی ساق پا


شین اسپلینت معمولاً براساس سابقه پزشکی و معاینه فیزیکی تشخیص داده می‌شوند. در برخی موارد، اشعه ایکس یا سایر عکس برداری‌ها می‌توانند به شناسایی سایر دلایل احتمالی درد شما مانند شکستگی استرس کمک کنند.

درمان درد جلوی ساق پا


در بسیاری از موارد  شما می‌توانید فقط با مراحل خود درمانی، درد جلوی ساق را برطرف کنید.
یخ : بسته‌های یخ را به مدت 15 تا 20 دقیقه در هر بار، چهار تا هشت بار در روز و به مدت چند روز، روی ساق پا قرار دهید. برای محافظت از پوست خود، کیسه‌های یخ را در یک حوله نازک بپیچید.
استراحت : از فعالیت‌هایی که باعث درد، تورم یا ناراحتی می‌شوند خودداری کنید، اما همه فعالیت‌های بدنی را کنار نگذارید. هنگامی که در حال بهبودی هستید، تمرینات کم ضربه مانند شنا، دوچرخه سواری یا دویدن در آب را امتحان کنید. پس از برطرف شدن درد، به تدریج و تحت نظر فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید و آرام آرام مدت زمان و شدت ورزش خود را افزایش دهید.

درمان درد جلوی ساق پا

توجه : کلینیک یارا به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز توابخشی یاری بخش شما عزیزان در برای درمان خار پاشنه در کرمان، درمان درد کمر در استان کرمان، انجام مراحل فیزیوتراپی و سایر درمان های کم تهاجمی درد خواهد بود. شما می توانید از طریق این لینک رزرو،  اقدام به دریافت وقت ملاقات جهت رفع بیماری خود در کلینیک تخصصی توانبخشی یارا کنید.

درد جلوی ساق پا در اثر فشار‌های مکرر در استخوان تیبیا و بافت همبندی که عضلات را به استخوان متصل می‌کند، ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات مرکز جامع توانبخشی کلینیک یارا

کاردرمانی

کاردرمانی در کرمان و کلینیک یارا به شما کمک می‌کند تا صاحب بهترین زندگی در خانه، محل کار و هر مکان دیگری شوید.

فیزیوتراپی تخصصی

فیزیوتراپی تخصصی دیسک کمر و گردن، آسیبهای ورزشی، خار پاشنه، مشکلات شانه و آرنج و دست، بازتوانی بعد از اعمال جراحی ارتوپدی و مغز اعصاب، آتروز زانو

مداخلات کم تهاجمی درد

مداخلات کم تهاجمی شامل بلاک عصب، تزریقات مفصلی ارتوکین، سلول درمانی PRP، اوزون تراپی مفاصل و کمر تحت هدایت سونوگرافی

خدمات تخصصی ارتوپد

کلینیک یارا به بیماران مبتلا اختلالات اسکلتی- عضلانی و آسیب‌های تاثیر گذار بر استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها خدمات ارائه می‌دهد.